Zadania do wykonania 7

 TEMAT TYGODNIA

MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION

Poniedziałek 27.04.2020

Temat: Małe miasteczko.

1. Rozmowa na temat miejscowości w której mieszkają dzieci. Przypomnienie adresu zamieszkania. Układanie zdań o swojej miejscowości 

Dzielenie nazwy miejscowości na sylaby.

2.Słuchanie piosenki „ Najpiękniejsze miejsce świata”. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat piosenki.

  • O jakim miejscu jest piosenka?

  • Jakie ono jest?

  • Co to znaczy że mamy swój kawałek Polski?

3.Rymowanka zabawa – dzieci wypowiadają ją cicho, głośno, szybko. Miejscowość swoją znamy, miejscowość swą kochamy.

4.Rodzic czyta wiersz Małgorzaty Strękowskiej- Zaręby „ Małe miasteczko”.

W małym miasteczku nie ma wieżowców

schodów ruchomych i zoo,

lecz drzew tu więcej kwiatów i ptaków

które śpiewają wesoło.

Dookoła rynku stoi rząd domów

w siedmiu kolorach tęczy

ruch jest nie dłuży spokojnie miło,

czasami pszczoła zabrzęczy.

Czyste powietrze pachnie zielenią

Na niebie świeci słoneczko,

Wszędzie jest blisko, ludzie się znają

dbają o swoje miasteczko.

Rozmowa na temat wiersza.

  • Jak wygląda miasteczko ?

  • Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat różnic między wsią a dużym miastem.

Praca w kartach pracy cz.4 s.20. (Pięciolatki)

Praca w kartach pracy cz.2 s 42. (Czterolatek)

5.Narysuj swoją miejscowość. Może to być twój dom, lub jakieś charakterystyczne miejsce twojej miejscowości.

 

WTOREK 28.04.2020

Temat: Miejsce które znam

1.Karta pracy, cz. 4 ,s.21. (Pięciolatek).

2.Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10. ( z użyciem kostki)

dziecko rzuca kostką ( dwa razy) odczytuje liczbę oczek, następnie zapisuje działanie i je odczytuje np.,5+4=9, 3+2=5 zabawę powtarzamy kilka razy.

  1. Praca w kartach pracy cz.4.s.22

  2. Pokazanie na mapie Polski różnych regionów np. Warmia, Mazury, Kaszuby. Rozmowa z dzieckiem na temat obyczajów, gwary

 

ŚRODA 29.04.2020

Temat: Najpiękniejsze miejsce świata

1.Praca w kartach pracy cz.4,s.23. (Pięciolatek)

Praca w kartach pracy cz.2 s.43. (Czterolatek)

2.” Domino ruchowe” Zabawa z rodzicem powtarzanie tych samych ruchów np. mama klaszcze – dziecko powtarza, następnie dziecko dokłada swój ruch i powtarza ruch mamy i swój, zabawa trwa jak najdłużej da się zapamiętać i powtórzyć ruchy.

 

3.Słuchanie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

4.Wydzieranka z papieru kolorowego -Herb naszej miejscowości.

Rodzic rozmawia i pokazuje dziecku że różne miasta mają swoje herby. Dziecko samodzielnie wykonuje pracę. Jeżeli miejscowość nie ma herbu można go samodzielnie wymyślić.

Powodzenia. Udanych i pięknych prac życzę.

5. Karta pracy, cz.4 s. 24 (Pięciolatek)

Karta pracy, cz. 4, s. 25 -26. (Pięciolatek) Rysowanie po liniach od obrazków dzieci do zdjęć miejscowości, w których mieszkają. Rysowanie po śladzie drogi babci i dziadka do domu. Rysowanie takiego samego rysunku po prawej stronie, jaki jest po lewej stronie.

CZWARTEK 30.04.2020R

Kim jesteś?

  1. Praca w kartach pracy, cz.4,s 27 (Pięciolatek) Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach spirali – dużych i małych.

  2. Rodzic czyta wiersz

    - Kto ty jesteś?
    - Polak mały.
    - Jaki znak twój?
    - Orzeł biały.
    - Gdzie ty mieszkasz?
    - Między swymi.
    - W jakim kraju?
    - W polskiej ziemi.
    - Czym ta ziemia?
    - Mą ojczyzną.
    - Czym zdobyta?
    - Krwią i blizną.
    - Czy ją kochasz?
    - Kocham szczerze.
    - A w co wierzysz?
    - W Polskę wierzę.
    - Coś ty dla niej?
    - Wdzięczne dziecię.
    - Coś jej winien?
    - Oddać życie.

    Władysław Bełza

    3.Rozmowa na temat wiersza.

    4. Oglądanie filmu o Polskich symbolach narodowych.

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

5. Wykonanie flagi Polski.

6. Karta pracy, cz. 4, s. 28. (Pieciolatek)Kolorowanie rysunku godła według wzoru. Kolorowanie flag, żeby wyglądały jak flaga Polski.

Praca w kartach pracy cz.2 s.44 - 45. (Czterolatek)