-
Statystyki
- Odwiedziny: 573164
- Do końca roku: 227 dni
- Do wakacji: 34 dni
Zadania do wykonania 7
TEMAT TYGODNIA
MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION
Poniedziałek 27.04.2020
MAŁE MIASTECZKO
1.Rozmowa na temat miejscowości w której mieszkają dzieci. Przypomnienie adresu zamieszkania. Układanie zdań o swojej miejscowości.
Dzielenie nazwy miejscowości na sylaby.
2.Słuchanie piosenki „ Najpiękniejsze miejsce świata”. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat piosenki.
-
O jakim miejscu jest piosenka?
-
Jakie ono jest?
-
Co to znaczy że mamy swój kawałek Polski?
3.Rymowanka zabawa – dzieci wypowiadają ją cicho, głośno, szybko. Miejscowość swoją znamy, miejscowość swą kochamy.
4.Rodzic czyta wiersz Małgorzaty Strękowskiej- Zaręby „ Małe miasteczko”.
W małym miasteczku nie ma wieżowców
schodów ruchomych i zoo,
lecz drzew tu więcej kwiatów i ptaków
które śpiewają wesoło.
Dookoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy
ruch jest nie dłuży spokojnie miło,
czasami pszczoła zabrzęczy.
Czyste powietrze pachnie zielenią
Na niebie świeci słoneczko,
Wszędzie jest blisko, ludzie się znają dbają o swoje miasteczko.
Rozmowa na temat wiersza.
-
Jak wygląda miasteczko ?
-
Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?
Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat różnic między wsią a dużym miastem.
Praca w kartach pracy cz.4 s.20.
5.Narysuj swoją miejscowość. Może to być twój dom, lub jakieś charakterystyczne miejsce twojej miejscowości.
WTOREK 28.04.2020
MIEJSCE KTÓRE ZNAM
1.Karta pracy, cz. 4 ,s.21.
2.Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10. ( z użyciem kostki)
dziecko rzuca kostką ( dwa razy) odczytuje liczbę oczek, następnie zapisuje działanie i je odczytuje np.,5+4=9, 3+2=5 zabawę powtarzamy kilka razy.
-
Praca w kartach pracy cz.4.s.22
-
Nowe przygody Olka i Ady cz.2 s 75
-
Pokazanie na mapie Polski różnych regionów np. Warmia, Mazury, Kaszuby. Rozmowa z dzieckiem na temat obyczajów, gwary
ŚRODA 29.04.2020
NAJPIĘKNIEJSZE MIEJSCE ŚWIATA
1.Praca w kartach pracy cz.4,s.23.
2.” Domino ruchowe” Zabawa z rodzicem powtarzanie tych samych ruchów np. mama klaszcze – dziecko powtarza, następnie dziecko dokłada swój ruch i powtarza ruch mamy i swój, zabawa trwa jak najdłużej da się zapamiętać i powtórzyć ruchy.
3.Słuchanie piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
4.Wydzieranka z papieru kolorowego -Herb naszej miejscowości.
Rodzic rozmawia i pokazuje dziecku że różne miasta mają swoje herby. Dziecko samodzielnie wykonuje pracę. Jeżeli miejscowość nie ma herbu można go samodzielnie wymyślić.
Powodzenia. Udanych i pięknych prac życzę.
-
Karta pracy, cz.4 s. 24
CZWARTEK 30.04.2020R
KIM JESTEŚ?
-
Praca w kartach pracy, cz.4,s 27
-
Rodzic czyta wiersz
- Kto ty jesteś?
- Polak mały.
- Jaki znak twój?
- Orzeł biały.
- Gdzie ty mieszkasz?
- Między swymi.
- W jakim kraju?
- W polskiej ziemi.
- Czym ta ziemia?
- Mą ojczyzną.
- Czym zdobyta?
- Krwią i blizną.
- Czy ją kochasz?
- Kocham szczerze.
- A w co wierzysz?
- W Polskę wierzę.
- Coś ty dla niej?
- Wdzięczne dziecię.
- Coś jej winien?
- Oddać życie.
Władysław Bełza3.Rozmowa na temat wiersza.
4. Oglądanie filmu o Polskich symbolach narodowych.
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
5. Wykonanie flagi Polski.