Zadania do wykonania II

 

Temat tygodnia: WIOSENNE PRZEBUDZENIA

 

Poniedziałek 23.03.2020 r. - Kolory wiosny

 

Proszę o uzupełnienie Kart pracy

 cz. 3 od s. 44 do s. 50 .

1. DOŚWIADCZENIE ,,CO PŁYWA, CO TONIE?”

Do miski z wodą dziecko wrzuca różne przedmioty: ołówek, kamień, moneta, gwóźdź, piasek, spinacz biurowy, klucz, korek, magnes, spinacz, plastikowy klocek itp. Obserwuje i mówi rodzicowi co dzieje się z tymi przedmiotami, wyciąga wnioski. Następnie dziecko wrzuca: skruszony styropian, skorupki od orzecha, piórko, piłeczkę pingpongową, kawałeczek drewna, papier i inne lekkie przedmioty – omawia co dzieje się z tymi przedmiotami i dlaczego tak się zachowują.

WYJAŚNIENIE:

Po wykonaniu doświadczenia, dziecko wymienia przedmioty, które pływały po wodzie, czyli: ołówek, drewniany klocek, plastikowy klocek, piłeczka pingpongowa, kawałek styropianu i z jakich surowców zostały wykonane: drewno, plastik, styropian. Wiedzi, że te przedmioty pływają dlatego, że wykonane są z takich właśnie materiałów, a zatoną przedmioty z metalu: moneta, gwóźdź oraz magnes. Wielkość przedmiotu nie ma wpływu na to, czy pływa, czy tonie; duży kawałek styropianu pływał, mała moneta utonęła.

 

Wykonanie zadania w kartach pracy cz. 3 s. 51 

 

2. Spacer z rodzicami.

Wspólne wybranie się na spacer i poszukiwanie OZNAK WIOSNY. Dzieci przyglądają się drzewomi i krzewom. Słuchają śpiewu ptaków, obserwują ich zachowania. Przyglądają się pączką na drzewach i kiełkującej trawie.

 

3. Karty pracy cz. 3 s. 52 -53.

Nauka wiersza L.Łącz "Już"

Karty pracy: Liczby i litery  Litera Ł, ł

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fmojedziecikreatywnie.pl%2F2019%2F04%2F nauka-figur-geometrycznych-w-zabawie

 

Wtorek 24.03.2020 "Wiosna na łące"

 

1. "Wiosenne buziaki" - piosenka tygodnia

I. Już rozgościła się wiosna

słońce i kwiaty przyniosła

Huśta się lekko na tęczy,

motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy

tańczymy z wiosenką ja i ty.

Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,

to radosniej tak tańczyć przy wiośnie

II. Słońce rozdaje promyki

gonią się w lesie strumyki.

Mrówki zaczęły porządki,

a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki

III. Kwiaty swe płatki umyły

i świeże strije włożyły.

Budzą się wszystkie zwierzaki,

kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki

2. Zabawa "Szukamy rymów do wiosennych słów"

wiosna - sosna, radosna .......

skowronek - dzwonek, pierścionek ......

sasanka - pisanka, leżanka .....

krokus - hokus-pokus, .......

Kart Pracy: 6 - latki cz.3, s.54

3. Zabawy matematyczne "Wiosna na łące"

A. Rodzic pyta dziecko: Które zwierzęta mieszkające na łące mogą powitać wiosnę? Dlaczego?

Dziecko wymienia zwierzęta, dzieli ich nazwy na sylaby, następnie próbuje ułożyć nazwy zwierząt z liter. Odczytuje je. (liter są dostępne w teczce Wyprace 6 - latka)

B. Zadania matematyczne - "Motyle i kwiaty"

pomoce: liczmany, np. klocki

Rodzic przedstawia dziecku sytuację lub inną wg włąnego pomyłu

"Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego zakwitły jeszcze trzy. Ile stokrotek zakwitło na łące? - dzieci układają działania 2+3=5, odpowiadają na pytanie:

Tak samo postępuje dziecko przy następnych zadaniach:

"Na łące rosło 8 krokusów, dzieci zerwały 4. Ile zostało krokusów?

"W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki. Za chwilę przyleciało jeszcze sześć. Ile motylków fruwało dzisiaj nad łaką?"

"Na kwiatkach siedziało dziewięć motyli, trzy odfrunęły. Ile zostało?

Możecie Państwo w ten spsoób wymyślać wiele zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

Karty pracy, cz.3, s. 55

4. Ćwiczenia w czytaniu – układanie wyrazów z poznanych liter (np. Łopata, bułka, małpa, wałek, sałata, ...)



Środa 25.03.2020r -"Pierwszy motyl"

1. Zabawa plastyczna "Pierwsze bazie"

Rodzic rysuje na kartonie kolorowego papieru wazon. Dziecko po liniach wycina wazon i przykleja na białą kartkę. Następnie do wazonu dokleja paski papieru wydarte z szarych gazet (dowolną ilość), będą to gałązki; dokleja po obu stronach gałązek wydarte z szarych gazet niewielkie owale – bazie. Dziecko ogląda powstałą pracę; przelicza gałązki w wazonach.

 

Karty pracy cz. 3 , s. 56.

Link do filmu "Opowiem ci mamo, co robią żaby"

https://www.youtube.com/watch?v=aopKuxr4G-o

2. Rozmowa na temat etatu rozwoju żaby Karty pracy, cz.3, s.56

Kończenie rysowania żab wg wzoru, kolorowanie ich.

3. "Sasanki" - dorysowywanie brakujących części sasanki na kolejnych obrazkach. .Ustalenie razem z rodzicem czego potrzebuje sasanka, i inne rośliny do wzrostu. Karty pracy cz. 3 s. 57.

4. Praca plastyczna"Pierwszy motyl"

Na złożonej na pół kartce dziecko rysujemy pół motyla, wycinamy, rozkładamy kartkę. Następnie malujemy farbami jedną połowę. Należy malować dość grubo farbą i nie rozwadniać za mocno. Do tego trzeba to robić w miarę szybko, tak, by farba nie wyschła. Jeżeli wyschnie - odbitka będzie niewyraźna. Po namalowaniu wzorów na połowie motyla trzeba kartkę zgiąć na pół po śladzie i docisnąć obie połowy, tak, by farby się odbiły.

 

Czwartek - 26.03.2020r. - "Powitanie wiosny"

1. Utrwalenie piosenki "Wiosenne buziaki"

2. Zabawa "Spotkanie z wiosną"  na podstawie wiersza Bożeny Formy.

Rodzic czyta wiersz i pokazuje ruchy, dziecko stara się powtarzać, przy powtórzeniu dziecko bez pomocy rodzica pokazuje ruchy.

Ciepły wietrzyk powiał dziś - dziecko nabiera powietrze nosem i wypuszcza buzią, dmucha naśladując wiatr

Kap, kap deszcz wiosenny pada dziecko lekko stuka palcami o podłogę

Słychać jak śpiewają ptaki naśladuje głosem bociana, wróbla itp

Pachną kwiaty, rośnie trawa naśladuje wąchanie kwiatów, przechodzi do przysiadu, powoli powstaje, unosi wysoko ręce

Słonko rano wcześnie wstaje przeciąga się

I promyki swe wysyła wyrzuca przed siebie ręce

Już pracują mrówki w lesie uderza piąstkami o podłogę

Miło z wiosną dzień zaczynać miarowo klaszcze w dłonie

3. Rozmowa na temat wczesnowiosennych kwiatów - Karta pracy, cz.3, s. 58 -59.

Czytanie samodzielnie nazw kwiatów. Próby wyjaśnienia dlaczego niektóre z nich są pod ochroną. Rysowanie po śladzie bez odrywania kredki od kartki.

4. Wyjście na wspólny spacer. Szukanie oznak wiosny

5. Wypełnianie rysunku krokusa kuleczkami zrobionymi z bibuły. (Obrazek krokusa drukujemy z internetu lub próbujemy sami narysować)

6. Zapoznanie z monetami i banknotami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady Litery i liczby cz. 2 s. 50 -51



Piątek 27.03.2020r. - "Poszukiwanie oznak wiosny"

1. Karta pracy,cz.3, s.60 - Słuchanie tekstu i rysowanie po śladzie drogi motyla do krokusa

2. Oglądanie reprodukcji malarskich przedstawiających wiosnę Claudea Moneta czy Wiliama Mc Taggarta (wyprawka). Dziecko opisuje elementy przedstawione na obrazach.

3. Podawanie słów, które kojarzą się dziecku z WIOSNĄ. Wiosna jest .....

4. Układanie puzzli Wiosna (Wyprawka)

5. Zabawy na świeżym powietrzu w miejscu bezpiecznym (podwórze, las – miejsce ustronne, w którym nie bedziemy mieli kontaktu z innym osobami)

6. Dowolny taniec przy nagraniu utworu A. Vivaldiego "Cztery pory roku – Wiosna". Film na you tube.

7. Karty pracy cz. 3 s. 61 Rysowanie szlaczków po śladach. Rysowanie w każdym kolejnym polu o 1 kroplę deszczu więcej niż w poprzednim.